Tuesday, December 14, 2004

Tredje advent

Hade en riktigt trevlig helg. Pa fredagen kom jag hem och crashade framfor TVn med tre avsnitt av the West Wing. Planen var att ga pa fodelsedagsdrinkar men efter jobbet och gymmet kunde jag inte uppbringa tillrackligt energi for att ta mig ivag till Camden.

Pa lordagen var jag till Benetton i Kensington (skyr Oxford Street som pesten) och kopte en super fin skjorta (alltsa, om det ar ordentligt med strech material i skjortan sa funkar det fint men om det bara ar bomull sa far jag klaustrofobi) och pa kvallen var det avskedsdrinkar for en av australiensarna som flyttar tillbaka down under. Himla kul att traffa en massa personer som jag inte hade sett pa lange (en del inte ens sedan skidsemestern forra julen)! Hade dock glomt visa kortet hemma och jag hade bara £10 i fickan sa jag fick le sott for a fa folk att kopa drinkar at mig...

Pa sondagen var och Deb och kopte julgran och dekorerade den (maste skaffa julgransljus) och det ar banne mig den finaste julgranen jag sett pa flera ar! Sen blev det lunch/kaffe i Notting Hill med Isa och fastman.

Lite trakiga nyheter dock - pa lordagens fest berattade Cam att han och hans fru ska skiljas. Och da slog det mig plotsligt, med stor kraft, att det har ar inte sista gangen! Det har ar inte sista gangen en van kommer till min och berattar att hon/han ska skiljas. Jag har liksom aldrig tankt pa det tidigare.
Nasta ar har jag 9 bekanta som ska gifta sig. Jag ar bjuden pa sex brollop och jag har skamtat om att nu kommer det att bli sa har de narmaste aren - semestern far planeras kring vannernas brollopsfester. Och efter det kommer barnen. och sen, insag jag i lordags, kommer skiljsmassorna att borja komma. Rent statistiskt kommer ju inte alla 9 aktenskpen som ska paborjas nasta ar att halla. Flera av mina vanners aktenskap kommer att spricka! Det ar bara sa sorligt.


No comments: