Saturday, February 11, 2006

Alper & karnival

Linna ar pa vag till Turin och lite avensjuk blir jag. Vill ocksa till alperna. Men vi har planer pa att flytta till Barcelona efter Brasilien och da hoppas jag att det blir mycket skidakning, med Pyreneerna alldeles runt knuten.
Barcelona maste forresten vara en av europas bast placerade stader. Playa mitt i stan och manga bra strader pa lagom avstand. Dar finns vindistrikt och medeltida byar. Medelhavet och skidbackar.

Igar var vi och sag pa karnavalsrepiditionerna for en av Sao Paulo's sambaskolor, Tom Maior. Harligt "bateria" (trum band) men dansarna behovde ova en hel del till... Fastnade i trafikstockning pa Faria Lima vid midnatt nar vi var pa vag hem och hoppade ur taxin och gick hem genom regnet.

Har haft en slang av matforgiftning den har veckan. Eller sa har jag borjat bli overkanslig mot nagot. Inte helt saker men i mandags lag jag pa soffan mest hela dan och kved (pa jag inte spenderade tid i badrummet dvs) och igar fick jag ont i magen igen. Har beslutat att avsta fran mjolkprodukter tillsividare, da den enda gemensamma namaren jag kan finna till det tva utbrotten ar ost.

No comments: