Thursday, October 05, 2006

Airing my dirty laundry

Forutom en stor terass har vi en liten balkong som vetter mot en liten, liten patio. "Innergard" vore en allt for forskonande beskriving. Det ar en liten oppning mot vilka husets kok och tvattstugor vatter (i den man man har tvattstugor, var tvattmaskin star pa balkongen). Over detta schakt hanger alla grannarna sin tvatt pa tvattlinor a la Lady och Lufsen. Linorna sitter pa sma hjul och sa halar man runt den och hanger upp sin tvatt med kladnypor.
Sedan jag flyttade in for tre och en halv veckor sedan har min skrack varit att tappa klader ned i schaktet. Vi bor hogst upp i huset och jag har hela tiden varit radd for att mina klader ska halka av linorna eller att jag ska tappa nagot ned pa den smutsiga lilla garden. Eller att min bh ska fastna pa grannens lina nagon vaning nedanfor och att jag blossande rod maste ga och ringa pa grannarnas dorrar for att forsoka aterfinna mina underklader.
Och igar hande det. Jag holl pa att plocka in den torra, rena tvatten och pa nagot satt lyckades jag fumla och tappade ett par trosor. Som i slowmotion ser jag mina sma, rosa underbyxor fladdra ned genom schaktet medans jag lutade mig ut over balkongracket med handen for munnen. Och jag ar allt for generad for att vaga ga ned till grannen pa bottenvaningen och be dem ga ut och leta reda pa mina trosor.

No comments: