Monday, April 16, 2007

Andras liv

Idag ar jag pa har-inte-lust humor. Har inte lust med nanting egentligen. Inte ens att ata upp min lunch, sa jkag slangde halva tonfisksalladen i slasken och at en Snickers istallet.

Det underliggade anledningen till min attityd idag ar nog att jag maste ta tag i min boende situation och jag vill, vill, vill inte. Vart lagenhetskontrakt gar ut om fyra veckor sa jag maste flytta. Vill egentligen kopa en lagenhet men pga en rad olika omstandigheter sa ar inte tiden den ratta just nu. Sa jag maste ordna nagot tillfalligt, vilket kan bli sex manader-tillfalligt eller ett ar-tillfalligt. Och jag har ingen lust. Men det gor samtidigt att jag inte har nan sarkild lust med nagon ting. Sa nu forsoker jag ta allt i baby-steg:
1) beta av nagra jobb grejer
2) ordna lagenhetsvisning for imorgon (tick!)
3) boka resturang for J's fodelsedag
4) lamna tillbaka en del grejer till M&S
5) boka lakartid - jag hostar fortfarande, vecka fem av den har forkylningen (tick!)
6) tvatta
7) kopa fodelsedagspresent till J (jag vet i allafall vad han ska fa men den ar inte inhandlad an)
8) lasa nagra jobb rapporter
Helgen var kanon - sommarvarmt bade lordag och sondag. Picknick i Primrose Hill pa lordagen, sag Jump pa kvallen, koreansk middag efter det och drinkar pa Shochu. Till Oriental City pa sondagen for lunch och lite shopping, en svang till Primrose pa eftermiddagen och motte darefter upp med vanner i Regents Park. Och pa fredagkvallen var vi och sag underbara, underbara Das Leben Der Anderen och ibland foll textningen bort men jag forstod anda

Das Leben Der Anderen

No comments: