Sunday, March 30, 2008

Kopierar fran Hypodea

For tjugo ar sedan bodde jag i gnallbaltet, var 12 ar och madde miserabelt och ville bort, bort, bort. Min sote bror var 4 ar.
For femton ar sedan bodde jag i Mexico City och alskade livet. Gick gymnasiet pa en internationell skola, var fruktansvart kar i min pojkvan (vi haller fortfarande kontakt och det ar fint och tanken pa honom far mig alltid att le), alskade mina studier (valdigt utmanande och det var underbart att ha studieinriktade vanner efter hostadiet i mellansverige dar det var coolt att fa tvaor och sen pluggade typ alla pa Komvux fem ar senare).
For tio ar sedan jobbade jag i Buenos Aires och madde sa mycket battre efter ett par ar av tristess pa tva olika universitet i Sverige. Mina spanska var valdigt bra och jag njot av bo i Latinamerika igen, aven om jag minns att jag ibland kande mig lite ensam.
For fem ar sedan hade jag precis landat mitt forsta jobb i London och kande att jag holl pa att bygga upp nagonting nytt, nagot eget. London var spannande och jag alskade mitt jobb, hade underbara vanner och bodde alldeles vid Hyde Park vid Lancaster Gate.

No comments: