Friday, March 28, 2008

Och i helgen ska det viss regna igen

Pasken var valdigt fin, i den metaforiska betydelsen. Vadret var hemskt med sno, hagel, regn och aska men jag och J hade det fint hemma och det var ack sa slappt. Stracklaste James Frey's "A Million Little Pieces" vilket trots alla groteska beskrivningar om alkoholens och drogornas inverkan pa manniskans psyke och kropp anda gjorde mig valdigt hungrig...

Vi trotsade vadret och tog oss upp till Hampstead Heath och gick och at en kalasmiddag pa Gaucho Grill, foljt av drinkar med en kompis i Camden. Och jag blev harligt festfull och fnissade mig till somns. Hann med att traffa en hel del vanner, formatterade om min harddisk (tog en hel dag bara att installera all mjukvara igen), var till Tate Britain och sov mycket. Framforallt jobbade jag knappt nagot, forutom att lasa ett par rapporter pa mandagskvall. Och sa stadade vi. Sa listan blev val "avtickad"!

Men jag ar sa innerligt trott pa det har kassa vadret. Jag vill ha var. Nu! Men jag vill inte gnalla infor J, for jag vet att hans standarsvar kommer att vara "men da flyttar vi till Sydney!" vilket inte ar vad jag vill hora. Men i maj blir det alltsa 11 dagar i Marocko. Oh, yes baby! Min fina van S ska ha gemensam fodelsedags fest med sin syster pa ett riad i Marakesh (S bor i NY, systern i Madrid) och jag och J har beslutat oss for att lagga var semester kring festen. Det ska bli Marakesh, oken, berg och beach. Hoppas pa exotiska kryddor, lantarnor, fargglada mattor, pepparmintste, cous-cous i massor och varmt vader.

No comments: