Wednesday, April 16, 2008

Sun Odyssey 54DS


Det hander en hel del nu (som kankse ar en av anledningarna till mitt daliga bloggande), men det mesta ar jobbrelaterat sa det ar bade trakigt och konfidentiellt.

Battre da att koncentrera sig pa det inpirerande och personliga. I dagarna har vi bokat in en veckas segling i Grekland med vanner. Vi ar femton personer som ska ta oss runt Cykladerna med en 54foots och en 42foots yachet. Det ar lite annorlunda fran nar jag seglande i skargarden som barn i en 28footare (eller pa sin hojd en 32footare)...

Sa det verkar som det bli semester galore detta ar. Jag vet inte om det ar for att ekonomin haller pa att kollapsa allt snabbare som alla verkar angelagna om att leva det goda livet innan vi blir av med jobben och blir tvugna att ata nudlar till middag varje dag... Det blir i alla fall Marocko resa nasta manad, foljt av segling i juli. Och sen hade vi tankt att ta 3 veckor i Australien i oktober, da vanner (till oss bada) och slakt (till J) sa fiffigt har lyckats lagga tre brollop inom loppet av tva veckor. C'mon, bring on the holidays!


2 comments:

Lisa Christensen said...

Oj, vad härligt det låter med alla resor! Har varit i nästan hela Europa, men inte Grekland av någon anledning. Skulle gärna vilja öluffa där!

Anonymous said...

Åh, Marocko! Vart? Mitt drömresmål just nu är Essaouira. Och Grekland har jag ju alltid älskat. Nå, en vacker dag kanske jag kan få resa lite igen :)