Wednesday, May 07, 2008

Sol ute, sol inne, sol i hjartat, sol i sinne

Det har blivit sommar i London och jag har dorren oppen ut till var lilla "tradgard". (Brittisk variant tillhorande de typiska smala trevaningshusen, sk semi-detached house, vilket oftast bestar av en smal rektangel med varierande grad av utsmyckning. Var tradgardslapp har mest stenplattor, med diverse vildvuxna buskar och trad langs sidorna.) Mellan oktober och april ar det oftast sa kallt nere i koket att man helst inte vill vara dar alls (oisolerat och med konstant drag genom tradgardsdorren) men under var och sommar ar det plotsligt alldeles underbart att ha den har lilla utomhusplatsen. At lunch ute igar och i lordags satt jag och J darute i ett par timmar och laste helgtidningarna. En alldeles perfekt lordag.

Hela helgen var faktiskt suverant fin. Vadret var underbart och vi traffade vanner, var ute och gick, satt i solen. Och jag fick en langpromenad i Primerose Hill och Regents Park med morgonkaffe i handen och senaste Economist i ipoden. Och jag ar bara sa fantastiskt glad att jag bor har, tillsammans med J och att sommaren faktiskt ar har.

Och angaende fredags-gnallet sa tog jag mig ned till Camden och kopte en solklanning (ett av mina favoritsubstantiv) infor Marockoresan och den sen tog jag mitt little whining ass hem, at middag framfor ett avsnitt av SATC och jobbade sedan hart och koncentrerat i 1 1/2 timme och fick en hel massa gjort. Stack till gymmet och lag sen pa soffan och sag 21 Grams.

1 comment:

Lisa Christensen said...

Låter härligt med London när man läser ditt inlägg! Det kan vara underbart när det är sommar och sol.