Friday, September 03, 2010

Bud antagit!

Nu ska den bli min!


Den har en liten uteplats också!

Idag har jag därför hittat en advokat som jag gillar, och anlitat. Skickat mitt körkort till henne, samt proof of address för att styrka min identitet. (Genom att man i England inte har ett fungerade personnummersystem, så måste man ständigt visa upp gasräkningar och bankutdrag för att kunna bevisa att man är den man hävdar att man är.) Och försäkrat med om att mäklaren ska skicka de nödvändiga dokumenten till henne.
Vidare har jag hittat en besiktningsfirma som ska till lägenheten och inspektera den nästa vecka, för att leta dolda fel och annat otyg.

Planen är att jag ska få nycklarna om 4 veckor!

4 comments:

Eponine said...

SUPERgrattis! Uteplatsen ser helt fantastisk ut!

Basilika said...

Tack! Så nu hålls tummar och tår för att går i lås. (Lägenheten ligger i Holloway btw.)

Eponine said...

Jag bjuder in mig sjalv pa ett glas vin hos dig under nasta London-besok... bara sa du vet!

Basilika said...

Du är alltid välkommen, vännen!