Wednesday, September 13, 2006

Barcelona

Semestern i Turkiet var toppen och Istanbul took my breath away. Jag ar glad att regeringen sitter i Ankara sa att jag kan fortsatta att saga att Stockholm ar varldens vackraste huvudstad, for Istanbul visade sig i all sin dromglans under de dagar jag var dar. Visserligen dog mitt kamera batteri sa jag kan inte visa upp nagra solnedgangsbilder med minareter i forgrunden men det gor inget for det hela var sa makalost vackert att det inte skulle ha gjort sig rattvist i bites. Och jag borjade genast planera nar jag ska komma tillbaka. Jobba darifran nagra manader kanske? Lara mig turiska?

Darefter tillbaka i Stockholm nagra stressiga dagar innan jag satte mig pa flyget tidigt pa sondagsmorgonen och tog mig ned till Barcelona dar solen gassade och gjorde mig lite matt. Men det ar fint att vara har. Lagenheten ar stor och ljus (jag har nu eget kontor!) och ligger alldeles nara Parc Guell (Guadi parken). Och jag kommer att fa utemordentligt starka ben av att traska runt i backarna haromkring!

No comments: