Friday, July 06, 2007

Summer in the City

Ar i Stockholm nu och det ar sa otroligt somrigt att det ar lojligt! Regn hade utlovats men hittills har det inte regnat alls. Och det ar mycket varmare an det var i London. Landade pa natten mellan tisdagen och onsdagen och fick dra mig sjalv ur sangen vid halv atta med bara 4 1/2 timmes somn i kroppen. Det fanns en tid da det var min dagliga somnration och allt over 4 timmar ansags vara "a sleep-in". De dagarna ar definitivt over.

Traffade M pa onsdagkvallen och gick och at pa Naglo's uteservering, vilken var forbluffande tom. At kall, inkokt lax, drack Pinot Grigio och sag flaggorna sankas pa slottet och Riksdagen da kyrkklockorna borjade sla nio. Promenerade hem i det milda sommarkvallsljuset.

Igar hans det med glass vid Nybroviken, promenad pa Ostermalm, inkop av ol pa Systemet (jag fick visa leg men inte min 8 ar yngre bror!), kall Corona med lime pa balkongen medans jag bladdrade i en tidning jag plockat upp pa Heathrow. Sen middag pa balkongen med mer lax, pasta, sallad och ol och det kandes precis som semester.

No comments: