Saturday, July 07, 2007

Sanndrom

Mitt mobila bredband funkar super bra har ute i stugan! Vi har 3G turbo tackning har ute i Roslagen! Hur coolt ar det? Inforskaffade modem och abonemang i torsdags och det funkar ju fint inne i stan men jag var orolig hur pass langsamt det skulle ga har ute pa vischan. Men inte da - jag far in 3.6 Mbps har ocksa. Sa under resten av sommaren kan jag sitta och jobba harute. Hur underbart som helst! Up yours, Telia!

Det har ar en drom som gar i uppfyllelse. Att kunna bo utomlands, ha en jobb jag alskar men samtidigt kunna spendera somrarna i Sverige och helst ute i stugan. Genom att jag steg pa mitt nuvarande jobb i 2005 sa blev jag ju plotsliogt otroligt mobil och kunde genomfora drommen om att bo i Brasilien igen, var i Stockholm under tva mander forra sommaren och reste sen en hel del forra hosten, allt medans jag fortsatte att gora samma roliga jobb. Och nu har den sista biten fallit pa plats ocksa - jag kan jobba fran min alskade sommarstuga, mitt ute i skogen. Det spelar ingen roll att det regnar. Jag har snabbt bredband och det finns massor av blabar i skogen!

2 comments:

Anonymous said...

Låter alldeles, alldeles underbart! :)

Basilika said...

*leende*