Thursday, June 21, 2007

Dalig telekom karma

Jag var verkligen super otur vad det galler telefon- och bredbandskommunikation. Mitt internet lag ju nere i sammanlagt sex veckor under varen pga allt mojligt strul. Igar dog bredbandet for mig i Hampstead. Ringde British Telecom som bara kunde konstatera att det var tekniska storningar i mitt omrade men meddelede glatt att de hoppas pa att problemt skulle vara fixat "inom ett till tva dygn". Tjena. Dessutom la de till, "and if your Internet is still not up and running in 24-48 hours, please call this number..." Sa nu sitter jag hemma hos J och jobbar igen.

Kanske har jag bad telecom karma efter min tid i New York jag jobbade med en massa skumma telekombolag i Latinamerika. Bland annat overtygade vi en teleoperator att inte investera i fattiga omraden (om de gjorde de skulle de fa vissa fordelar av staten). Sa tack vare ganget jag arbetade med sa sitter antagligen fortfarande 5 miljoner fattiga hushall i Latinamerika och vantar pa att fa en telefonledning... Kan ju forsta att jag ska straffas for det.

Har foresten gett upp pa Telia. Forsokte ju fa adsl bredband ut till sommarstugan men att fixa fast telefoni dit ut blev sa otroligt struligt (och dyrt!), fastan grannen har fast telefoni (och adsl bredband) och fastan vi hade telefon till fram i mitten pa nittiotalet (sen dess har ledningen blast ned). Men jag blev sa forbaskat trott pa att sitta och ringa Telias kundtjanst tva ganger per vecka och sa trott pa att aldrig fa nagra svar och trott pa att skicka ut min bror till stugan for att invanta tekniker som anda inte fixade problemet. Sa nu far det bli mobilt bredband istallet. Forhoppnings gar det inte allt for langsamt. Annars far jag sitta i Vasastan i sommar igen. Och det ar ju inte det samsta det heller.

No comments: