Monday, June 11, 2007

Paris



Vi hade en alldeles fantastisk helg i Paris. Precis sa som det ska vara i borjan av juni. Fint vader och varmt. Och Eurostar ar verkligen det perfekta transportmedlet till Paris - gar igenom pass- och sakerhetskontrollen pa 5 minuter, inga bagagerestriktioner, inga vatske restriktioner och inga sunkiga lagprisflygbolag. Bara att ta taget fran Waterloo till Gare du Nord pa 2h 40 min.

Efter att ha lyckats spilla ut ett glas rodvin over Js byxor under fredagsmiddagen sa sov vi till halv tolv pa lordasgmorgonen. Tog vi metron ned till Tolbiac i sodra Paris, till de asiatiska kvareren, dar vi at valdigt god vietnamesisk Phu. Strosade tillbaka upp mot Sein, genom Luxembur tradgarden. Stannade for en ol nanstans pa vagen. Tillbaka pa hotellet vid halv atta. Duscha och byta om och tog sen tunnelbanan osterut for brakfest pa en resturang rekommenderad till oss av en fransk van. Mycket gott men vi var valdigt trotta efterat. Pa sondagen promenerade vi runt i Montmartre innan vi tog oss tillbaka till Gare du Nord dar vi avslutade var Parisvistelse med ostron och vitt vin pa en resturang mittemot centralen. Sov pa taget tillbaka och var hemma i huset strax efter atta pa kvallen.

Sa en alldeles perfekt helg. Men i sondags morse vaknade jag med massor av bett pa ena armen. Under dagen upptakte jag sen att jag var alldeles prickig over hela kroppen, med massor av roda bett som kliar. Jag sag inte en enda mygga under hela helgen (och vi sov med fonstret stangt), sa jag borjar misstanka loppor, aven om vi bodde pa ett bra hotell. Under natten gick min kropp in i allergichock tillstand som jag far ibland av insektsbett och min hud ar nu rodflammig och kanslig. Har varit till apoteket och kopt allergitabletter sa nu ar det lite battre.

No comments: