Tuesday, June 05, 2007

Sommar i Hampstead

Har precis flyttat upp till Hampstead, hyr ett rum under juni manad av en tjej, sa det ar hon, jag och hennes dotter (med det underbara namnet Lily-Rose). Samt en katt. Och en stor tradgard. Jag alskar Hampstead och Hamstead pa sommaren ar som solvarma smultron pa stra. Igar var jag och sprang i Hampstead Heath efter jobbet och det lar nog bli en hel del av det i sommar. Sen gick jag och J och at hamburgare pa Gourmet Hamburger Kitchen i Belsize.

Hur jag hamnde i Hampstead ar en lang och aningens stressfylld historia. Jag skulle ju flytta in hos J och bo dar fran mitten av maj tills i slutet av juni, innan jag skulle aka till Sverige for min sommarvistelse. Men Js lagenhetskompisar sa nej. (Maste gora ett litet utlagg har; jag skulle betala hyra och dela rakningar, jag jobbar fran Js sovrum och anvander bara hans badrum, sa jag skulle inte vara i vagen. Jag anvander sallan deras vardagsrum, ser aldrig pa tv, och lagar mat gor jag val nan gang per manad. Plus att jag ar super-duper ordningsam.) J fick ett mindre utbrott medans jag i halvpanik forsokte ordna boende innan jag skulle aka till Stockholm i slutet av april. Lyckades pa ett par dagar hitta ett rum att hyra i Shadwell (for er som inte bor i London, it's a bit of a dump, typ bara council estates) for den en och en halv manad som jag behovde nagonstans att bo. Kontrakt skrevs och deposition betalades. Men medans jag var i Stockholm foll det hela samman. Jag fick tillbaka min deposition men vid det laget hade jag verkligen ingenstans att bo genom att mitt lagenhetskontrakt var slut nar jag kom tillbaka till London. Sa jag flyttade in hos J anda. Bodde dar i tre veckor, betalade hyra (aven om alla protersterade och sa att jag inte behovde) och kunde i helgen flytta upp till Hampstead.

Men trots allt detta strul sa tror jag att det blir bra. Det blir en sommarmanad i fororten. Och jag har den stora parken Hampstead Heath nara pa knuten. Och om det blir varmt kan jag ga och bada i The Ladies Swimming Pond, en liten men djup damm, utan insyn men med fina grasmattor runtomkring, dit endast kvinnor har tilltrade. Det ar hur skont och avslappnande som helst att ligga och slappa dar.

Och imorgon kommer basta S och ska bo hos mig i ett par dagar innan J och jag aker till Paris pa fredag for en romantisk helg.

No comments: