Thursday, August 02, 2007

Bokslukar

Jag laser hur mycket som helst just nu. Sitter i solstolen och laser (joda, det har hant nagra ganger), sitter pa verandan och laser, laser pa trappan, laser i soffan, laser vid koksbordet, laser i sangen. Temat verkar vara "svenska kvinnor berattar sjalvbiografiskt". I bokhogen ligger: Priset pa vatten i Finistere av Bodil Malmsten (antligen!), 9 1/2 manad av Annika Lantz, Alla vilda av Birgitta Stenberg, Mei wenti! av Catarina Lilliehook, Hur man narmar sig ett trad av Eva Dahlgren och Mitt forsta liv ocksa av Bodil Malmsten (har inte kommit till den an). Ni ser trenden? I Stenbergs och Dahlgrens bocker hittar jag faktafel. Men det ar bara kul, far ge min besserwisser-sida lite utlopp. Gemensamt for dem allihopa ar att de inspirerar, pa ett eller annat satt. Far mig att vilja gora saker. Satta igang. Anvanda min kapacitet.

Har laddat ned mandarin lektioner till min ipod. Vill i allafall kunna utrycka nagra vanlighetsfraser till mina "svarforaldrar" i jul.

1 comment:

Anonymous said...

Oj, herrejisses! Mandarin?!!