Friday, July 10, 2009

Mitt nya och forbattrade Jag

Jag har blivit nagot ohyggligt effektiv pa jobbet de senaste veckorna. Jag hoppas pa att detta ar ett helt nytt Jag i skapande, vilket kommer att leda till att jag blir sa effektiv att jag aldrig mer behover jobba helg. Det ar mitt mal. Inte jobba helg. Inte jobba kvall. Halla mig till 10-11 timmar per dag. (Jo, det racker sa.)

Man skulle ju kunna tro att denna nya effektivitet ar en foljd av det faktum att jag sitter ensam ute i en liten stuga pa landsbygden, och darmed inte har sa mycket som distraherar. Sarskilt inte nar det hallregnar ute. Men se det ar fel. Jag skulle latt kunna ligga pa soffan och las biografier och ata smagodis istallet! Eller sa kanske det ar det som driver denna nya effektivitet - vetskapen om att ju snabbare jag blir fardig med jobbet desto snarare kan jag ligga pa soffan och lasa och ata choklad.

No comments: