Thursday, July 09, 2009

Top tips on how NOT to apply for a job

Alltsa, jag har forsokt och jag har forsokt men jag kan inte halla mig. Jag ar elak, jag vet, men vad ar det har: http://www.thelocal.se/noticeboard/24098/?

Kara arbetssokande. Nagra jobbsoknings tips:
  • Nej, ingen kommer att svara pa dina illa stavade e-mails (och da ar det inte den daliga svenskan jag syftar pa).
  • Ingen ger nan ett jobb utan att ha traffat dem. Ingen har lust att ringa till Malaysia for att intervjuva nagon .
  • En manad ar liiite kort for att stalla sig till arbetsmarknadens forfogande. Och ingen har lust att fixa jobbvisum papper at nagon for en manad i september, da anstaller de hellre en (kretiv!) student. Svart.
  • Att kalla sina potentiella arbetsgivare for rasister ar inte sa smart.
  • You ever heard of the recession mate? Latest Swedish unemployment figure is 9%...

3 comments:

Marius S said...

Vilken sköning! Alltid bra att veta hur man INTE ska göra.

Svårare att veta hur man ska göra däremot. Just nu är jag själv ett slöseri med intelligens...

Basilika said...

Aj vad trist att hora att det finns outnyttjade potential hos dig! Att vilja jobba min inte ha nagot ar grymt frustrerande.
Jag haller tummarna och hoppas att du raskt hittar nagot. Garna nagot med lite latinamerikans vinkling ;)

Marius S said...

Usch så deprimerande det lät! "Semestern" är ju inte slut än ;)