Sunday, July 19, 2009

What a difference a day can make

Medans gardagen strackte ut sig i all oandlighet (jag sov till och med middag!), i en slags ljuvlig hogsommar idyll, sa kanns det som idag tog slut just efter att den borjade.
Igar var nere vid sjon redan vid halv sju men vaknade dasig imorse vid nio efter att ha varit ute pa tomten vid fem for att sjasa bort faglar fran taket som hade vackt mig.
Igar laste jag flera kapitel i olika bocker, medans jag hittills idag bara har hunnit ladda ned nagra podcasts.
Igar lagade jag en langsamt sjudande gryta samtidigt som jag lyssnade pa jazz. Idag har jag varmt upp rester.
Igar var en sadan dag som etsar sig fast och som gor att man minns ens barndoms somrar som ett enda parlband av heta dagar och varma sjobad. Idag ar det kvavt, gratt och olycksbadande.

No comments: