Thursday, August 06, 2009

Att lagga ribban hogt

Jag har tva killar som malar mitt hus idag och jag bjod dem pa bade formiddags och eftermiddagsfika. For det vet jag alla att hantverkare behover. For de ar ju uppe i ottan. Mina kom fore sju imorse.
Sa jag stallde mig och bakade en sockerkaka i formiddags. Den gillade de till formiddagskaffet. Men sa vill jag ju inte att eftermiddagsfikat skulle vara samre - samma som imorse men torrare sockerkaka liksom - sa jag la till en bunt pepparkakor pa kakfatet ocksa.
Nu vet jag inte hur jag ska kunna bracka mig sjalv imorgon. Alltsa, jag har helt arligt funderat pa att aka och kopa jast ikvall och baka bullar. Och jag har inte forsokt att baka bullar sen 1993 och det var en katastrof. Sa antingen lagger jag ribban an hogre imorgon och forsoker mig pa ett nytt bakverk. Eller sa blir det en rulle Ballerinakex.

No comments: