Wednesday, August 19, 2009

Ny rosa lapp

Jag har fått mitt nya körkort och jag gillar det inte. Förutom att det känns plastigt så ser jag inge bra ut på kortet. På mitt tidigare körkortskort sågs jag i halvprofil med ett skälmskt leende. Fotot var tagit i en studio och jag hade läppstift och var snyggt sminkad för att riktigt få till det på det svartvita fotot på den lilla rosa lappen.

Sommarens foto var tagen i fotoautomaten på Rådmansgatans tunnelbanestation, vid tio en torsdagkväll efter att jag hade varit ute med bror. Jag var grymt trött och spärrade upp ögonen i ett försök att se pigg ut (failure). Det började regna så jag fick springa sitsa biten och mitt hår ligger blött och fett mot huvudet och jag kämpade med att torka bort den maskaran som hade runnit ned under ögat.

Nåja, nu matchar mitt körkort i alla fall mitt passfoto som jag tog förra sommaren när jag hade slutat sova och gått ned en massa i vikt och hade ångest. Fint att ha lite symetri i det där...

No comments: