Wednesday, December 15, 2010

Lucia

Tog med P på luciafirande i Svenska kyrkan igår kväll. För mig var det himmelskt - jag har inte sett ett luciatåg på flera år! - medans P erkände att han tyckte att det var lite läskigt med folk utklädda som spöken i vita särkar som tågade igenom en nedsläckt kyrka. Så har jag naturligtvis aldrig tänkt på det tidigare men det är ju helt sant.

Det blev lussebullar och glögg efteråt och därefter gick vi tvärs över gatan till Japanska tapasbaren Dinings (en liten, liten bar på gatuplan och sen fler sittplatser på nedervåningen) och åt helt förträffligt prawn tempura och softshell crab. All mat var alldeles superb, även deras sushirolls. Rekommenderas verkligen!
När vi fick notan kom kyparen över med två visitkort - ett för Dinings och ett med japansk text på. När jag frågade kyparen vad det andra kortet var förklarade han att det var till deras syster restaurang i Tokyo.
"Ah-ha! utbrast jag och snappade upp kortet. Jag ska dit nästa månad!" P himlade med ögonen och undrade hur ofta, och med hur många personer, jag kände behov att dela den informationen med. Med alla som vill lyssna, kan nog vara svaret på den frågan.

Svenska kyrkan i London
6-11 Harcourt Street, W1H 4AG

Dinings
22 Harcourt Street, W1H 4HH
0207 7230666

No comments: