Tuesday, December 14, 2010

Styr kosan österut

Så jag har en tom lägenhet med platta paket från det stora möbelvaruhuset. Ett icke ihopskruvat skrivbord och en ej ännu ihopsatt garderob. Dessutom sticker det ut fyra stålpeggar ur vardagsrumsväggen och belysningen är lite skum eftersom jag tydligen behöver nya transmission lines för att få alla lampor att fungera. Men inte gör det någonting. Allt sådant får vänta. För snart, snart, snart drar jag iväg på långsemester. I helgen äter jag dim sum i Hong Kong med vänner. Sen blir det jul på Bondi Beach, cricket i Melbourne under mellandagarna, nyår i botaniska trädgården i Sydney, vinproving i Hunter Valley, mat i stora lass i Singapore, och sen, sen, sen blir det sex dagar i Tokyo! Det här är den ledighet jag har väntat på i flera år. Sist jag hade en hel vecka ledigt var i juli 2008.

No comments: