Friday, December 03, 2010

Snön ligger vit på taken

Snön ligger kvar här i London. För en fjärde dag. Vilket ju måste ses som utomordentligt exotiskt. Transport och logistik funkar inte när det blir kallt och snö, och jag förbereder mig just nu för en tredje dag av väntan på min beställda dammsugare. Den skulle levereras i onsdags men kom inte fram. Samma sak igår. Varje dag har kundtjänst försäkrat mig om att min vara har lämnat deras varulager. Nu har min lilla dammsugare alltså skumpat runt i en skåpbil, i minus grader, två dagar i rad runt London. Utan att någonsin komma fram till mig här i Highbury. Jag börjar bli lite orolig. Sen är ju en möjlig leveranstid av 8.00-20.00 något begränsande för mitt vardagsliv. Det är ju bara att sitta och vänta på att dörrklockan ska ringa. Kan inte ta en dusch eller sticka ut och köpa mjölk.

Hur går det med lägenheten då? Ja, jag är ännu inte inflyttad. På lördag ska bredbandet installeras (om installatören kan navigera Londons vinter-farliga gator!) vilket var första prioritering. Sen måste jag få in en elektriker som ska undersöka varför 25 av lägenhetens 50 spotlight (femtio!) inte funkar. Och så måste någon hjälpa mig att hacka bort en tv-stålställning från vardagsrumsväggen. Och fylla igen hålet som blir kvar. Hur mycket jag får gjort innan avresan till Hong Kong den 16e vet jag inte. Och jag känner mig inte särskilt stressad heller.

No comments: