Monday, August 29, 2011

Jobbpepp!

Jag är så superpeppad på att börja jobba. Jag har definitivt vilat färdigt nu. Åtta månader var ungefär lagom. Nu är jag sugen på att sätta igång igen. Måste bara hitta ett jobb. Och att hitta ett jobb är lättare om man vet vad man vill göra och det vet inte jag.
Har konstaterat att headhunters inte gillar ordet "career change". De vill helst placera en i precis samma jobb som man hade tidigare, för en högre lön. En kille jag pratade med ville till och med sälja in mig hos samma arbetsgivare som jag lämnade för 6 år sedan. Å andra sidan förstår jag att det inte är så lätt att föreslå arbetsgivare/uppdragsgivare när jag inte är tydlig med vad jag vill göra.
 
Så nu ska jag försöka lista vad det är jag vill jobba med och vad jag vill få ut av jobbet:
- Analys och prognoser. Det här har jag jobbat mycket med tidigare. Ekonomiska analyser och prognoser. Men jag skulle gärna även jobba med samhällsanalyser eller analys av globala trender (tidigare har jag varit mest inriktad på Europa).
- Få använda både min svenska och min spanska.
- Få användning av min kunskap om skandinaviska och latinamerikanska marknaderna.
- Kundkontakt. Jag har aldrig jobbat med att sälja men jag tycker att det är kul att träffa kunder/klienter och skulle vilja ha mer av det.
- Resa i jobbet.
- Kunna jobba hemifrån ibland
- Kunna ta mer än en veckas semester i taget
 

1 comment:

Linda/Eponine said...

Tummar hallna for att ratt tjanst uppenbarar sig! Kram!