Wednesday, August 17, 2011

You can take the Girl out of London but you can never take London out of the Girl

Jag packar. Det känns ok. Det är höst i luften även om det är soligt. Det känns som om sommaren håller på att ta slut och det är ok att åka tillbaka till London.
Så jag packar. Och förfasas över att jag än en gång har lyckats ta med mig så mycket. Och så mycket onödigt! Varför lär jag mig aldrig? Sommarstugelivet har två outfits: shorts, linne och flipflops. Samt jeans, tröja och gummistövlar. Ja, och så bikini då. Shorts, linnen, tröjor, byxor, Havianas och gummistövlar finns redan här. Så vad är det då jag tagit med mig?
- Tre klänningar. (Alltså, verkligen? Hade jag planerat på att bli bjuden på dans på Hembygdsföreningen?)
- Supersnygga, högklackade lädersandaler. (På grusväg?)
- Tre skjortor. (Jag tänkte Pripps Blå reklam när jag packade, snarare än "Vi hade iallafall tur med vädret"...)
- Fyra par byxor. (Utifallatt?)
- Tre par solglasögon. (Därför att tre är bättre än ett! Använde dock endast ett par...)
- Smikväska. (Hahahahaha!)
- Pushup bh. (Nu skrattar jag så att jag gråter.)

Nu ska jag komma ihåg det här och göra bättring. Nästa sommar är det jag som flyger med endast handbagage!

No comments: