Wednesday, October 13, 2004

Royal Mail

I gral med brittiska post verket (Royal Mail) igen (ni som minns min paket-fars varen 2003 vet att jag inte hyser nagra hogre tankar om deras organisation). Nu har jag (antligen) ordnat med eftersanding av min post fran Paddington och efter att ha fyllt i formular, betalat och fatt hemsand bekraftelse sa fick jag igar min forsta lunta med eftersand post. Det var bara det att det inte var min post, utan min fd hyresvards post! Inte ett enda brev bar mitt namn fastan jag sa fint hade fyllt i blanketten med att det endast var jag som flyttade fran adressen och att bekraftelsen jag mottog endast hade mitt namn. Ringde postens adressandring ("press 3 for complaints about our service" - de maste alltsa vara ratt vana vid det har laget...) och den vanlige mannen konstaterade att allt han kunde gora var att skicka ytterligare instruktioner till det lokala post kontoret och understryka att endast post med mitt namn skulle skickas vidare. Det var alltsa inte sjalvklart...

No comments: