Wednesday, September 28, 2005

Brasilien

Nu tror jag att alla de narmast berord parter ar informerade sa nu kan det bli blogg-officiellt ocksa - jag och JS ska flytta till Sao Paulo i Brasilien!
Jag har ju jobbat i Brasilien tidigare och JS har pluggat dar, sa vi kanner ju bada till landet och gillar det. Jag har funderat ett bra tag pa hur jag skulle kunna flytta till Latinamerika igen och med mitt nya jobb, dar jag kan jobba varifran som helst sa lange jag har bredband, sa blir det mojligt. JS hade planer pa att flytta dit och jobba som frilansare innan vi traffades och nar vi sen borjade dejta sa foll allt pa plats. Sa JS har nu sagt upp sig fran jobbet och han aker over i slutet av oktober for att ordna med lagenhet, etc. Jag flyger over i mitten av november och sen ar planen att stanna i 6 manader (jag kan inte fa arbetsvisum sa jag kommer att vara dar som turist, vilket man kan vara i hogst ett halvar), vilket betyder att vi kommer att vara dar over jul och nyar, samt for karnivalen i februari! Och det kommer att vara sommar och varmt istallet for gratt och regnit i London.

Fast visst kanns det sentimentalt att lamna London. Jag tycker fantastiskt mycket om den har staden. Men samtidigt tror jag att det ar bra att aka harifran ett tag - det ar sa latt att dras in i spiralen kring huskop, hogre lon och fantastiska (men korta) semestrar, vilket man sa latt borjar tro att livet handlar om nar man bor i London och jobbar inom finansvarlden. For det ar ju liksom det alla pratar om. Men jag vill bra mycket hellre uppleva andra kulturer an skaffa mig massiva huslan (det senare kommer sakert, sinnom tid).

Vi ar inte riktigt sakra pa vart vi tar vagen efter Brasilien. Barcelona star hogt pa listan men kortare vistelser i stader som Prag, Paris och Berlin poppar ocksa upp. For mig ar det ju enkelt - en lagenhet med bredband ar allt jag behover, men det beror ju pa hur JS kan skaffa jobb. Otroligt spannande ar det iallafall!

2 comments:

Anonymous said...

Vad bra da kan jag fa tips nar jag aker dit.Kan ju flyga billigt nu.
Later som ett perfekt liv att kunna bo var som helst.

Marie

Basilika said...

Marie - jag bistar gladeligen Brasilien tips! Men du ar pa vag till San Fran pa semester, eller hur? (Laser fortfarande pa DD men kan inte lamna kommentarer.) Later underbart. Jag har aldrigt varit till vastkusten men vill hemskt garna aka. Ser fram emot att fa hora hur du hade det!