Thursday, September 08, 2005

Matens psykologi

Igar var jag och JS pa en gruppdiskussion drink resturang atande. Vart vi gar, varfor, kanslor kring mat, var vi anser att vi far "varde for pengarna", varfor man gar tillbaka till vissa stallen, vad man kan tankta sig tumma pa och vad man inte kan, osv. Det ar nagra bekanta till mig som funderar pa att oppna en ny resturang och ville ha feedback pa olika concept. Riktigt intressant och jag borjade tankta pa vilka kanslor jag associera med resturang besok och vad jag uppskattar hos olika matstallen.
Vi var en grupp pa atta personer och det var en tjej dar som verkade sa himla trevlig, smart och valtalig. Dessutom hade hon en jattefin gron stickad troja. Henne skulle jag vilja bli van med! Men hur raggar man potentiella vanner? Lyckades inte ens prata med henne. Far nog noja mig med den grona trojan som jag sjalv haller pa att sticka just nu. Den kommer att bli jattefin!

Imorgon ska vi pa brollop -- min van Isa fran Brasilien gifter sig. Isa ar en av mina vanner som hangt med jorden runt. Vi larde kanna varande i Sao Paulo 2000 da vi jobbade ihop. Sen flyttade jag till New York och 7 manader senare (den 11 september 2001 for att vara exakt) flyttade Isa till NYC da aven hon hade blivit transfered via jobbet. Aret efter lamnade jag NYC och hamnade sa smaningom i London medans Isa flyttade till Rio. Forra sommaren kom hon pa besok till London, blev handlost foralskad i en man och stannade kvar. Imorgon gifter de sig och i slutet pa manden flyttar de till Wimbledon. Sa fran att ha bott i samma kvarter i mangmiljon staden Sao Paulo, kommer vi nu bada att bo i Wimbledon. Kram pa henne!

No comments: