Tuesday, November 29, 2005

Blogg or no blogg?

Jag ar inte riktigt saker pa vad jag ska gora med den har bloggen. Sarskilt mycket skrivet blir det ju inte... Manga ganger kommer jag dock pa intressanta iaktagelser som jag vill skriva ned, men mellan 10h per dag framfor datorn med jobb, e-mails att skriva till vanner (sarskilt nu nar jag ar har i Brasilien) samt en blogg for familjen, sa tappas de ofta bort. Och ibland ar jag bara sa grasligt trott pa att sitta framfor datorn, att skriva ett blogginlagg ter sig overvaldigande.

Men jag har ett skrivbehov och jag funderar pa vad jag ska gora med bloggen istallet. Har vaga planer att skapa en hemsida med tips on resturanger, cafer, museer, kulturella aktiviteter och allehanda kuriosa for en rad olika stader som jag kanner till hyfsat val. Jag far ofta forfragningar om turist tips och darfor har jag nu en ganska detaljerad "Stockholms guide" i e-mail format, som jag brukar skicka ivag nar nan ska till var vackra huvudstad. Jag har aven knopat ihop en liknade for London (min kompis Dan fran Atlanta ar dar just nu) och kan mycket val tanka mig att skriva ihop natt liknande for Sao Paulo. Och nar kusien for nagra veckor sedan skulle till Buenos Aires fragade han mig om tips (nu har ju inte jag varit dar pa 7 ar sa det var lite svart). Tror att det skulle kunna bli en bra hemsida, men kanske inte en blogg.

No comments: