Tuesday, February 26, 2008

Can't quite put my finger on it

Nagonting star inte helt ratt till. Jag ar absent minded pa ett satt som vanligtvis inte alls skulle beskriva mig. I lordags orkade jag inte gora nagonting annat an att ga till den vietnamesiska krogen ett par kvarter bort, lasa tidningen och titta pa DVDs i soffan hemma. En helt vanlig, slapp lordag for de flesta kanske, men jag brukar forsoka trycka in sa manga aktiviteter som mojligt under helgen, efter att ha jobbat hemmifran under hela veckan. (Men i arlighetens namn bakade jag faktiskt en banankaka och tog en promenad i Primerose Hill innan J ens vakande pa lordagsmorgonen.)

Nagonting maste fornyas och andras men jag vet inte vad. Ar lite radd att jag drastiskt gar och klipper av mig haret (ska till frisoren imorgon) eller gar och byter jobb. Eller forsoker overtyga J om att vi ska skaffa bebis, kopa hus eller flytta till Paris. Bara for att jag kanner nagonslags odefinerbar leda i vardagen.

1 comment:

Lisa Christensen said...

Känner igen mig... Klippte håret själv i ren desperation för ett tag sedan :) Behöver förnyelse!