Friday, February 22, 2008

Frusen

Det ar likadant varje natt nu nar det ar kyligt ute. Det spelar ingen roll om vi har varmen pa i sovrummet, jag fryser anda. Gar och lagger mig med undertroja, pyjamas och sockar. Efter 10 minutes da jag fortfarande inte fatt upp varmen gar jag upp och satter pa mig en fleecetroja. Nar J, aka elementet, sen kryper ner i sangen nagra timmar senare, kurar jag ihop mig tatt intill och njuter av att tina upp mina frusna kroppsdelar. J daremot ar mindre road nar jag kommer kralandes och sticker in iskalla tar och fingrar upp genom hans pyjamasben and armar. Sa gar natten och allt eftersom blir det varmare och varmare under vara dubbla tacken (ett duntacke, ett syntet) och jag skalar av mig lager efter lager och finner mig manga ganger med bar overkropp och med tackena halvt avkastade fram emot morgonen. Jag verkar inte vara sa bra pa att reglera min kroppstemperatur. Och forra veckan hande det igen att jag plotsligt tappade kanseln i mitt hogra ringfinger (nar jag var hemma och det var varmt och mysigt inomhus). Tittade ned och sag att fingret hade blivit helt vitt och det tog ett bra tag innan cirkulationen kom igang igen. Och jag har inte ens nan gammal frostskada, inte vad jag vet iallafall.

No comments: