Monday, June 09, 2008

My Little Dumpling

Var till China Town igar eftersom jag hade dim sum sug. At prawn, prawn & chive, Singaporian style och crab meat dumplings (den sistnamda inneholl aven hajfena vilket jag ar helt emot och tycker att fangstmetoden ar vidrig, men J tjatade och fick tillslut som han ville, bara denna enda gang). Sen var vi och kopte en pearl tea och satt i solen och tittade pa folk och laste tidningen. Nagra timmar senare gick vi och kopte en portion "Beijing style" dumplings fran ett cafe (underbart goda), som en liten snack innan vi skulle ta oss hem. Mumsade glatt i oss vara dumplings, tittade pa varandra och sa att jo, visst skulle lite wun ton soppa sitta bra nu. Sa vi gick och at en tidig middag (tre timmar efter att vi atit lunch!) pa vart stamstalle. Sa sex olika sorters dumplings lyckades jag klamma i mig igar. Inte illa. Bor stilla mitt dim sum sug for de narmaste tva veckorna.

Flyger till Stockholm ikvall, for min forsta utav tre Sverige vistelser den har sommaren. Har hort sa mycket om det fina vadret men hav forstrostan. Jag landar sent ikvall och DN lovar nu regn fran och med imorgon atminstone fram till fredag. Samtidigt ska det fina vadret halla i sig har i London. Det gor mig inte sa mycket om det ar mulet, men nar ska jag kunna klippa grasmattan om det regnar varje dag??? Sommarstugans tradgard kommer att se ut som en djungel!

No comments: