Monday, October 13, 2008

Tentafest

Varje gang jag moter nan av mina storre deadlines sa kanns det ungefar som nar man hade skrivit en 10 poangs tenta pa universitetet. Man ar alldeles hog pa den dar frihetskanslan. Man ar sa lattad att pressen ar over och man har plotsligt sa mycket ledig tid att man inte vet vad man ska ta sig till! Man vill mala naglarna, ga till narmaste Nation och svepa tequila shots och dansa till 80-tals hits. (Det var iallafall det jag brukade kanna behov av...) Fastan det man borde gora ar att diska, borja beta av alla de dar sakerna som man forsummat medans man tentapluggade (som att betala rakningarna!) och ga och lagga sig tidigt och faktiskt forsoka ta igen lite av all den somn som man forlorat over den senaste veckan.

Idag stannar jag darfor hemma. Duschar lange, ater linssoppa, ser ett avsnitt av SATC och ska ga och lagga mig vid nio.

No comments: