Tuesday, December 02, 2008

Hej Vinterdepp!

Det finns bara tva platser som jag vill vara pa just nu: sangen eller badkaret. Mitt somnbehov ar omattligt for tillfallet. Mamma ringer pa kvall och fragar vad jag har for mig. Berattar att jag ligger i sangen och laser och ska till att slacka lampan.
Mamma: "Klockan halv atta?!"

Igar var jag tvungen att ta mig upp till West Finchley for att lamna in min ena laptop for reparation. West Finchley har postkod N12 vilket betyder langt-upp-i-ingenstans-mot-slutet-av-tunnelbanelinjen. Sjalv bor jag i SE1 vilket val lite snobbigt betyder att jag behover stora incitment for att ta mig nagonstans utanfor tunnelbanezon 2 (West Finchley ar zon 4). En laptop med trasig skarm ar dock ett sadant incitament, sa jag reste i 1 1/2 timme i vardera riktning igar och det var gratt och kallt och jag hade glomt att ta pa mig mossa. An mer deprimerande var det att aka ut till Ikea i fredagskvall. Stod och vantade pa en buss som nastan aldrig kom, vid Wemblys tunnelbanestation. Och det var becksvart och billyktorna reflekterades pa den vata asfalten och hade Dixie Chicks i horlurarna for att hotta upp kvallen lite. Kom hemma 4 timmar efter att jag hade akt, med pepparkakor, glogg och ny badrumsmatta.

Helgen var dock fin. Hade ordnat brunch hemma for 12 personer pa sondagen och var jag var otroligt stolt over all mat jag fixat (inklusive hembakat brod och brownies). Glomde helt bort gloggen med det blev Bloody Marys till alla som ville ha.

No comments: