Wednesday, December 10, 2008

Smuggla ost

Ok, jag tror att jag haller pa att ta mig ur det dar halet jag trillande ned i forra veckan. Kombinationen av detta eviga morker, kyla och allt for mycket jobb makes Basilika a dull girl...
Men nu har jobbet lattat lite, efter att ha jobbat halva helgen och med en maratons session pa 15 timmar i mandags. Och nasta vecka aker jag till varmare breddgrader!
Mitt storsta problem just nu verkar vara hur jag ska lyckas smuggla in Stilton Blue Cheese (ingen jul utan Stilton med port!) till Mexiko. Tullen pa flygplatsen i Mexico City ar namligen valdigt nitisk och mer an en gang har de oppnat min resvaska och plockat av mig diverse godsaker. Min pappa korde med knepet att packa innerfickorna pa rocken fulla med svensk ost men jag hade inte tankt att ta med mig vinterrocken och dessutom har den inga fickor stora nog for Fortnum & Masons julstilton i keramik kruka...

No comments: