Wednesday, August 17, 2005

Jag hjarta jobbet

Jag fullstandigt alskar mitt nya jobb! Jag ar helt nyforalskad och gar omkring i nagot slags lojligt rosa rus och ville beratta for varenda kotte om hur faktastiskt jag tycker att det ar!
Det ar toppen att jobba hemifran! Jag far sova langre pa mornarna och behover inte aka tunnelbana och jag kan ga ut och ta en promenad i nan av parkerna har omkring precis nar jag vill. Visst det finns sakert en hel del nackdelar ocksa ("saknar du inte den sociala biten av att jobba tittsammans med folk?" Eh, nej. Inte an iallafall - det kanske sager nagot om mina foredetta kollegor...) men hittills har de inte gjort sig sarskilt ihagkommna. Och friheten att kunna jobba var som helst ifran ar ibland overvaldigande. Nasta helg ska jag prova for forsta gangen da jag och JS aker upp till Edinburgh for en langhelg (Bank holiday pa mandagen). Ska bo hemma hos hans syster och hon har bredband sa jag jobbar darifran pa fredagen.
Och jobbet i sig ar super intressant och mycket intellekutellt stimulerande. Och dem jag jobbar med (de flesta har jag ju arbetat ihop med forut) ar smarta, entusiastiska, hjalpsamma, trevliga och effektiva. Hurra!

No comments: