Thursday, October 27, 2005

Chihuly

Det ar alldeles for varmt! Over 20 grader idag och igar kvall var det fortfarande 15 grader vid nio tiden, och fuktigt. En bra ovning infor Sao Paulo forvisso men obehagligt i London i slutet av oktober.

Igar kvall var jag till Kew Gardens med S och tre av hennes vanner och sag en Chihuly's glasskulpturer vid en sarskild "event night" med ljusspel. Alldeles fantastiskt spektakulart! Forsta gangen jag traffade pa Chihuly, var nar jag forst kom till London och spenderade mycket tid pa stadens museer. V&A har en glaskrona hangade i entren och jag blev helt betagen. Efter att ha sett gardagens utstallning tror jag dock att jag uppskattar hans mer tystlatna skapelser. Garna i ljusgront glas. Fast solen, i ett av vaxthusen var hyponitiserande.
Bara en lank till, fran Kew!

No comments: