Wednesday, October 12, 2005

Nobel

Traffade blogger vannerna Eponine och Vivi igar for middag och nagra glas vin. En trevlig kvall och det var sa roligt att traffa dem "live"!

Gissningsleken kring nobelpristagaren i litteratur blir allt intensivare. Jag skulle vilja se att Joyce Carol Oates fick priset men argument "akademin kommer inte att ge priset till kvinnor tva ar pa rad" slar mig i huvudet. Skulle nagon forundras om akademin gav man priset tva ar pa rad? Men sa ar det, man ar personer, forfattare, medans kvinnor ar "kvinnliga forfattare".
Mario Vargas Llosa ar en annan forfattare som jag gillar och som ar uppe pa diskussionslistorna. Tomas Transtromer har jag tyvarr aldrig last, aven om jag har nagon bok av honom staende i bokhyllan i sommarstugan.

Det ar rorigt hemma nu med boxar overallt. JS har packat i tva dagar. Jag ska packa ikvall. Naja, det ska val inte vara sa svart, jag packade ju allt for bara 4 manader sedan nar jag flyttade in.

No comments: