Monday, October 10, 2005

Kulturell sondag

Vi hade middag hemma i lordags. 10 personer runt bordet. Tva gaster fick ta med sig egna stolar men alla var glada (som jamforelse kan namnas att vi har 12 vinglas, men bara 8 stolar - sager val en del om vara preferenser). Jag stod for efteratten och fick ringa upp styvmor for att fa receptet pa hennes goda applekaka. Kakan blev en succe men vaniljsasen tyckte jag inte blev nagotvidare. Nasta gang ska jag bjuda pa glass till, det blir enklaren.
Fin blanding pa folk och jag tror att alla hade roligt. Manga flaskor vin gick det at men vi lockades inte riktigt gora slut pa cachacan som anvandes for carphirnhasen.

Pa sondagsmorgonen var jag faktiskt inte bakfull men pa smavresigt humor da vara excentriska (and not in a charming-excentric kind of way) grannar satte igang och spela U2 pa hogsta volym klockan kvart over atta pa morgonen (sen spelade de mest hela dagen foutom tre timmar pa kvallen bara for att borja vid halv tolv pa kvallen igen), sa jag gick upp och gick til badhuset for en halvtimmes simming. Sondagen fortsatte i konstens tecken da jag och S mottes upp vid the Royal Academy och sag pa Munch utstallningen (jag tror att den var i Stockholm tidigare, den ar iallafall ihopsatt av Moderna Museet). Darefter var vi till en japansk resturang och vid fyra sa traffades jag och JS vid Tate Britain for att se Degas, Toulouse-Lautrec och Sickert utstallningen. Det ar mycket som vi vill hinna med innan vi aker.
Stillsam sondagsmiddag hemma med goda spanska korvar som Vic hade med sig fran Spanien forra helgen. Sag Maria full of grace pa kvallen. Film som beror (pa flera satt - jag fick krakreflexer av den...)

No comments: