Thursday, July 20, 2006

Ett hundra saker om mig sjalv

Nu har jag piggnat till lite, sa har kommer lite vardelost vetande om mig sjalv:

1. Jag laser minst fyra tidningar per dag pa natet
2. Jag kan mjolka en ko
3. I ar kommer jag att ha bott i/besokt sju lander
4. Jag sover alltid med oronproppar
5. Jag har konstiga matvanor
6. Jag ater flera tomater varje dag
7. Jag gillar inte sota saker pa morgonen
8. Jag kan ata samma sak fem dagar i rad, minst
9. Jag tycker inte om att laga mat
10. Jag alskar Heinz Cream of Tomato Soup med knackebrodsmacka men cheddar ost, skivade tomater och salt till lunch, eller till frukost
11. Jag ater nog for mycket salt
12. Jag gillar att borsta tanderna
13. Jag ser sallan pa TV
14. Jag laddar ned mina favorit TV-serier fran natet
15. Jag lysnar bara pa musik nar jag ar i rorelse eller diskar
16. Jag har en bror som ar 8 ar och 6 dagar yngre an vad jag ar
17. Jag ar dalig pa att stava
18. Jag kan inte multiplikationstabellerna
19. Jag jobbar hemmifran
20. Jag dricker ungefar fem koppar te per dag, med mjolk men utan socker
21. Jag har oftast pjamas pa mig fram till lunch
22. Jag har bott i atta lander
23. Jag har bott i tio stader
24. Jag har inga svenska tangenter pa mitt tangentbord
25. Jag har inga lan
26. Jag tycker inte om att tala i telefon med folk jag inte kanner
27. Jag tycker battre om att bo i London an i NYC, men jag vill garna bo i NYC igen
28. Jag har storlek 38/39 i skor
29. Jag har tva kreditkort
30. Jag betalar av mina kredit kort varje manad
31. Jag har alltid rostat Liberalt
32. Jag har blekta slingor i haret
33. Jag har ett hus i Roslagen
34. Jag gillar jordgubbsglass men inte jordgubbssylt
35. Jag borjade gilla advokado den har sommaren
36. Jag ater helst advokado med citron och salt
37. Jag har aven nyligen upptackt att jag tycker om keso
38. Jag har just blivit allergisk mot applen
39. Jag gillar att tvatta fotterna innan jag gar och lagger mig
40. Jag har aldrig stulit nagot (vad jag minns i alla fall)
41. Jag ar lat men det verkar fa personer ha listat ut
42. Jag har ett arr pa insidan av vanster handled
43. Jag ar dalig pa att oversatta mellan olika sprak
44. Jag pratar flytande svenska och engelska
45. Jag kan tala spanska och danska
46. Jag tycker att danska ar lattare att forsta an norska
47. Jag kan forsta tyska, hollandska och portugisiska
48. Jag tyckte inte att universitetstiden var sa kul men jag hade fantstiskt roligt under gymnasiet
49. Mina favoritamnen pa gymnasiet var engelska, psykologi och nationalekonomi
50. Mina favoritamnen pa hogstadiet var engelska och historia
51. Mitt favoritamnen pa lag- och mellanstadiet var svenska
52. Jag ar bra pa att aka skidor men inte snowboard
53. Jag har inte akt langfardsskidor sen jag var 11
54. Jag gillar whiskey med is
55. Jag tycker inte om Janssons frestelse
56. Jag somnar alltid pa mage
57. Jag ar morgonpigg
58. Jag ar dalig pa bollsporter
59. Jag har aldrig tranat nagon lagsport
60. Jag orienterade nar jag var i yngre tonaren
61. Jag sminkar mig sallan men gillar nacklack
62. Nar jag blir full borjar mina visdomstander att varka
63. Mina fotter har en tendens att slutta innat
64. Jag tycker battre om cava an champange
65. Jag blir valdigt bakfull av champange
66. Jag flyger alltid med tungt handbagage
67. Jag har alltid cerat och ogondroppar i handvaskan
68. Jag ager minst 15 handvaskor, kanske 20
69. Jag anvander sallan armbandsur
70. Jag ar valdigt bra pa att gissa vad klockan ar
71. Jag gillar inte mitt forsta namn
72. Jag blir imponerad nar folk kan stava mitt namn ratt
73. Jag ar bra pa att baka matbrod
74. Jag ar bra pa att sticka
75. Jag ar bra pa att sy
76. Jag sydde en klanning till min mammas 50-ars fest, som jag sen har haft pa mig pa fyra brollop (mamma fyller 60 nasta ar och klanningen passar an)
77. Nar jag var liten ville jag bli lakare eller poet
78. Jag har bantat en gang i mitt liv (nar jag var 14)
79. Jag ar 168 cm lang
80. Jag ar kortare an min mamma
81. Jag ar kortare an min pappa
82. Jag tycker inte om aggula
83. Honug ger mig magknip men jag ater det anda
84. Jag tror pa Gud
85. Jag tycker om filmjolk med knackebrodsbitar och lingonsylt ovanpa
86. Jag sager "cool" och "yeah" alldeles for ofta
87. Jag tycker biljard ar ganska trist
88. Jag ar sallan sugen pa ol men ibland ar det det basta jag vet
89. Jag tycker inte om sandstrader
90. Jag har last Sylvia Plath's "The Bell Jar" minst 10 ganger
91. Jag gillar att lasa biografier
92. Jag kan inte busvissla
93. Jag har sarbehandlats (negativt) for att jag var kvinna
94. Jag har sarbehandlats (negativt) for att jag varit ung
95. Sverige om vintern och hosten gor mig nedstamd
96. Jag alskar att vara i Sverige om sommaren
97. Jag blev svensk medborgare nar jag var ett ar gammal
98. Jag maste alltid doppa huvudet om jag badar
99. Jag har aldrig brutit nagot ben i kroppen
100. Jag ar nog ganska sjalvcentrerad for det gick ratt snabbt att skriva ned 100 saker om mig sjalv

No comments: