Friday, July 28, 2006

Summer in the City

Basta Deb, old flattie fran London kommer hit ikvall for en lang helg med mig i Stockholm. (Jag kan inte annat an alska australiensarna for deras vana att gora dimuniativ av allting - igar sms:ade Deb som fragade om jag trodde att det rackte om hon tog med sig en "cardie"...) Sa vi ska gora stan ikvall!

Dock ar jag sa urless pa alla sommarstangda resturanger. Ville ta ut henne pa en fin sondagsbrunch och hade hort att Moderna Museets brunch var toppen. Brunchserveringen ar dock sommarstangd. Tankte ringa Villa Kallhagen for att boka bord dar men de har inte heller nan brunch over sommaren. Elverket har ocksa stangt (men dit gar jag jamt anda och tycker att det ar mer av ett "host stalle" - vill ta Deb nagonstans med lite utsikt och vatten), liksom Ulla Winbladhs men Mosebacke haller ju oppet. Dock var jag inte sa himla imponerad av deras brunch sist jag var dar. Det kanske far bli en lunch pa Bla Porten istallet.

Tidigare i veckan skulle jag traffa min faster over lunch. De tre forsta resturnagerna vi forsokte hade stangt, sa vi hamnade pa nan sylta pa Tegnergatan istallet. Det var ju mest for sallskapets skulle som vi traffades men visst hade det varit roligare med lite koreanskt eller sushi istallet for en kycklingsallad med pasta (som om jag inte at tillrakligt med pasta sallad anda).

No comments: