Monday, July 24, 2006

Helg i Halsingland


Ljusnan nedanfor mammas stuga

Efter en helg i Halsingland kanner jag att jag maste styra upp det har med maten. Mamma lagar sa underbart god mat och jag kanner hur glad hela min kropp blir av att sitta ned och ata lagad mat tva ganger per dag. De senaste veckorna har jag alternerat min fyra standardmal (fil, tonfisksallad, cous-cous sallad med feta ost och pastasallad med mozzarella ost) till all oandlighet (en till frukost, en till lunch och en till middag, och jag lovar, fil hamnar inte alltid i frukost facket). Jag maste banne mig laga mat da och da. En brocolipaj har, en lax i ugn dar, en gaspachosoppa nan gang.

Helgen var i alla fall helt underbar. Den goda maten har jag ju redan namt. Lagg till supertrevligt sallskap, sol, massor med bad, lasning pa grasmattan, ligga pa bryggan och filosofera, samt ett par langpromenader och det ar latt att forsta varfor jag kanner mig lojligt glad och tillfreds med mig sjalv sa har en mandag morgon. Just innan jag och bror skulle borja aterfarden ner till Stockholm brot dock ett riktigt askovader ut och blixten slog ned och klov en bjork en bit fran stugan.


Mina bruna ben medans jag ligger och laser en novell antologi av Haruki Murakami

No comments: