Wednesday, August 23, 2006

Pocket orgie

Igar var jag och tok-handlande svenska bocker pa PocketShopen (fastan jag inte har last ut Bengt Ohlsson's Gregorious an). Jag ska namligen pa semester nasta vecka, vilket inkluderar 5 timmar pa Istanbuls flygplats. Sa jag vill ha massor av bocker med mig. Skriva pa svenska. Sa igar kopte jag:
"Anhorig", Katerina Janouch
"Alla vilda", Birgitta Stenberg
"Valfardsaren", Goran Hagg
"Priset pa vatten i Finistere", Bodil Malmsten
"Den amerikanska flickan", Monika Fagerholm
"Ninas resa", Lena Einhorn

Sen promenerade jag till Stadshuset och satte mig vid battrappan och tittade ut over Stockholm och tankte "nu ar det dags att aka igen". Det har varit underbart att vara har under den har sommaren, och visst kanns det for kort. Jag onskar att juli hade varat langre. Men det kanns anda ok att aka vidare nu.

No comments: