Friday, August 04, 2006

Sleepless in Stockholm

Jag ar vanligtvis inga problem med att somna pa kvallen. Tvartom gar jag garna och lagger mig tidigt. Sover samre pa mornarna dock, vaknar jag har jag svart att somna om och aven om jag gick och la mig vid fyra pa morgonen sa har jag svart stt sova langre an till nio.
Ikvall kunde jag dock inte somna. Var trott vid halv tio. Borstade tanderna, satte pa mig pjamas, laste lite i sangen, slackte lampan och somnade. Inte. Vid ett kollade jag pa klockan. Vid halv tva laste jag ut kapitlet jag var pa. Vid kvart i tva steg jag upp. Tankte att jag kunde jobba lite. Inte for att det far mig att somna men jag kunde ju i alla fall fa en del undanstokat som jag annars skulle har behova gora pa morgonen. Nu ar klockan lite over tre och jag ar fortfarande vaken. Men jag har drukit ett glas mjolk, som mamma ordinerar vid somnloshet, och atit tva digestive kex sa nu kanske jag lullar till mig lite. Eller sa kanske jag bara ska stanna uppe...

No comments: