Friday, March 16, 2007

Mina underligheter

Blev utmanad av fina Skylla pa Hypodea forra veckan, sa har kommer min lista over sex markliga/ovanliga saker:

1) Mina stortar pekar uppat, sa aven om jag klipper naglarna korta sa sliter jag alltid ut skor fran insidan.

2) Jar har ett tandimplantat, en fejk-tand! En av mina mjolktander hangde med fram till jag var i 25-ars aldern och sen foreslog min tandlakare att vi skulle dra ut den (mjolktander har sa korta rotter som man vet aldrig hur lange jag skulle ha kvar den) och satta in ett implantat da det inte fanns nagon "riktig" tand bakom. Tanden ser helt naturlig ut, men pa ronkenbilder ser jag ut som Frankensteins monster med en skruv i kaken!

3) Pga ologiskt svensk regelverk och byrakrati var jag statslos under mitt forsta levnadsar, fastan jag var fodd i Sverige, min mamma var svenska och min pappa da hade bott i landet i over tio ar. Sedan 1977 ar jag dock svensk medborgare.

4) Mina visdomstander borjar varka nar jag har druckit for mycket. Jag tror att det ar min inre visdom som sager at mig att det ar dags att ga hem!

5) Jag maste alltid sova med oronproppar, aven om jag ar ute i sommarstugan och det ar knapptyst. Oronpropparna ar som en snuttefilt for mig.

6) Jag har bott i atta lander och elva stader. Fast jag bodde bara i Bilbao och Buenos Aires i fyra manader vardera, sa jag vet inte om det raknas. Och i Barcelona vistades jag ju inte heller sa mycket, aven om jag faktiskt betalade hyra dar under fem manader.

1 comment:

Anonymous said...

Ang nr 4: Ja!!! Det tror jag absolut är förklaringen :)