Monday, November 26, 2007

fest

Det var fest i helgen. Hela helgen och inte sa mycket annat. Forutom att jag ar forkyld, vilket kandes ganska forutsagbart genom att jag faktiskt har varit frisk i over tva manader nu. Sa det var liksom dags. Jag hoppas dock att jag kan segla genom det hela relativt latt. Mina forkylningar gar alltid efter samma monster 1) ont i halsen 2) tappt i nasan 3) hosta. Fick ont i halsen i fredags och madde lite trist pa lordagen. Igar var det dock bara nasan som rann, sa vem vet, i den har turbofarten kanske jag ar helt frisk tills pa torsdag da det ar jobbdrinkar...

Festerna ja. Drinkar i fredags och det var kul men baren var knokfull och ljudnivan hog och jag med min skrovliga hals kunde inte skrika utan gick hem redan vid tio. Lordagen gick at at forberedelser for festen som vi skulle ha hemma hos oss pa kvallen. Stada, kopa groggvirke och snacks, kopa dammsugare (kopte en sot liten Electrolux och kande mig valdigt patriotiskt, fast Electrolux ar val inte sa svenkst langre...) och flytta runt mobler. Och sen droppade alla in och det var jattekul men som vanligt nar man har fest hemma sa kanns det inte som man hinner med att tala ordentligt med nan. Jag och P slank iallafall ivag och ringde fyllesamtal till vanner i HK och Tokoyo. Bara for att.

Sondag morgon och vi har sovit 4 timmar och ar lite bakfulla och mycket trotta. Och jag snorar. Men vi rojer lite och gar och kakar pizza och somnar sen om. Stadar fardigt och sorterar alla flaskor for atervinning och imponeras over hur mycket sprit som dracks. Blir forvanade nar vi hittar en fin flaska ooppnad champange och glads at att vi antligen blev av med den dar sorgliga Cointreau-slatten som suttit i vart barskap i evigheter. Upptacker att nan har snortat coke pa var toalett vilket bade jag och J skrattar at for det far oss att kanna oss lite mindre gamla. Och sen gick vi och at japanskt till middag och sa hade helgen forsvunnit.

No comments: