Tuesday, November 20, 2007

porked up

Igar var vi och at middag pa St John Restaurant, och oj vad den restaurangen var overvarderad! Hutlosa priser for mat som mest smakade salt. Var dar med JS och vi ar ju visserligen tva personer som gladeligen kan ata inalvsmat men igar blev det lite for mycket och jag tror att det kommer att bli vegetariskt veckan ut. Till forratt at vi grillad benmarg samt en portion grishuvud (med vita bonor). Grishuvudet (som naturligtvis inte var ett helt grishuvud utan bitar fran huvudet) smakade barndom. Insag att det paminde mig om mormors julkorv. Men det var grasligt fett. Det var naturligtvis benmargen ocksa, sa nar huvudratterna kom - panerade inalvor for JS och and for mig - sa var vi ratt matta. Huvudratterna kostade mellan £15-17 styck och smakade mest salt. Och som vi vet ar inalvsmat en av de billigagaste ravarorna man kan sa tag pa nar det galler kott. Sa det var lite trist. Men nu har vi i alla fall varit dar och kan stryka av den fran listan. Hemskt vader var det igar ocksa och vi hade nog bada gladeligen stannat hemma om det inte var for att vi hade den dar reservationen. (DN gillar dock St John.)

Och sa har jag gjort ett amator misstag. Vill kopa DVD boxen med hela Buffy serien till JS i julklapp (don't ask me, var tv smak skiljer sig at en del). Hittade en begagnad via Play.com (typ amazon site) som jag glatt betalade for. Just darfor att jag betalade till Play.com och inte direkt till saljaren sa var jag inte sa misstanksam som jag brukar vara nar jag tex handlar pa ebay. Sa nar DVDna anlande igar sa var de givitvis piratkopior. Kontaktade saljaren som havdade att det inte var kopior utan IMPORTERADE. Yeah, whatever... Han sa dock att jag kunde returnerad boxen om jag inte var nojd. Sa nu har jag skickat tillbaka den och far bara hoppas att jag far mina pengar tillbaka. Play.com har i alla fall en garanti att om det blir strul och privatsaljaren lurar en sa ersatter de en. Sa det blir att kopa boxen pa Amazon nu.

1 comment:

Anonymous said...

Ah, otur otur... sant dar kan vara lurigt. Men skriver de inte tydligt i annonsen att det antingen ar piratkopierade eller "importerade" skivor man koper sa har man faktiskt lagen pa sin sida nar det galler ersattning. Men det basta vore ju om du far pengarna tillbaka utan att ta lagen till hjalp. Good luck!