Thursday, January 03, 2008

2008 in flip-flops

Jul och nyarshelgerna var jattefina. Solen has skinit och strander har besokts. Men det basta ar anda att bara umgas med vannerna har. Bade de som nu aterigen bor i Sydney och de som ar har pa besok fran London. Manga middagar och manga flaskor gott vin.

Nu har jag borjat jobba igen och det ar skont och tungt pa samma gang. Jag gillar att jobba och det sorgliga ar att jag blir latt stressad av att vara borta fran jobbet. Medans nar jag jobbar sa kan jag slappna av pa ett annat satt for jag kanner att jag har mer koll och kontroll pa vad som hander. Men att jobba europeiska tider harifran ar doden. Halv sex pa kvallen till fyra pa morgonen ar ungefar da jag ar som mest trott och icke-kreativ. Och sen kan jag inte sova ordentligt pa formiddagen. Men nu ar torsdagen nastan slut och jag kan slapa mig i sangs. Bara en arbetsdag kvar sen innan helgen och drinkar pa Iceberg pa Bondi beach och ribs pa Hurricanes. Och Andrew Bird. Nu missar vi det mesta av Sydney Festival (jan 5-26) vilket kanns lite trist. Hade garna sett fler liveband och nagra kvallsfilmer i parken. Men vi var pa Field Day pa nyarsdagen, dar jag dansade fotterna trotta, sa jag har fatt festa.

God natt!

No comments: