Monday, January 21, 2008

London helg

Helgen var sa valdigt fin. Inte vaderleksmassigt kanske, men karleksmassigt. Och ganska osocial. J och jag filosferade over att steget till att ha tva barn inte kanns sa stort nar man tar en hel helg utan festande eller alkoholfortarande. Fast jag tvivlar att en tvabarns familj skulle lyckats klamma in tva sovmornar, en biofilm, ett gymbesok, ett museibesok samt tva luncher, en fika och tva middagar pa stan, pa en helg. Det blev mycket strosande pa stan pa lordagen medan vi holl oss lokalt pa sondagen (fast jag helst hade velat besoka marknanderna pa Spitalfield och Brick Lane efter att ha last den har artikeln). Hangde i en bokhandel i over en timma och jag kopte tre bocker fast jag hade svurit att jag inte skulle kopa nagot.

Vi funderar pa att aka till Australien igen i oktober. Ett par goda vanner gifter sig i Sydney da och vi kunde se lite mer av landet efterat. Mer semester, mindre bo hos svarforaldrarna... Och sa vill jag ta en langhelg i Paris snart, snart, snart. Medans J vill ta en langhelg i Kopenhamn, vilket jag garna gor men inte forran till forsommaren/sommaren. Det blir nog ingen skidakning det har aret dock. Lite trist men vi far liksom inte ihop vara veckor. Sa vi kan ta den ledigheten och de pengarna och aka nagon annanstans senare i ar.

No comments: